Czy media społecznościowe pomagają małym i średnim firmom w sprzedaży?

Biznes

15-06-2021

Współcześnie media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter, WhatsApp służą już nie tylko do wzajemnej komunikacji między ludźmi, ale także stała się potężnym narzędziem do wsparcia sprzedaży firm na całym świecie.

W badaniu przeprowadzonym przez instytut Ipsos udział wzięło 500 przedstawicieli mikro, małych i średnich firm, którzy dzielili się na 246 mężczyzn i 254 kobiety. Celem było sprawdzenie w jaki sposób, jak często i z jakim efektem przedsiębiorstwa wykorzystują media społecznościowe.

Marketing internetowy w Polsce

Pierwsze wnioski z badania pokazały, że z bezpłatnych narzędzi do prowadzenia strony korzysta aż 69% firm, w czym: 61% z nich korzysta z Facebooka, 39% z Messengera, 27% z Instagrama. Co ciekawe, z żadnej darmowej platformy do marketingu internetowego nie korzysta 6%.

Ostatnie miesiące pokazały, że sprzedaż internetowa zaczyna odgrywać coraz większą rolę, dlatego też zaczęto przykładać większą wagę do promocji marki w sieci. 49 procent badanych wydaje takie same środki na marketing tradycyjny i internetowy. 34% przeznacza większą sumę na marketing online, a 17% na marketing tradycyjny.

Czy media społecznościowe pomagają małym i średnim firmom w sprzedaży?

Jak przedsiębiorcy korzystają z mediów i jakie rezultaty odczuwają?

W całej grupie badawczej 376 firm wydaje swoje pieniądze na marketing online, przy czym nieco ponad połowa z nich korzysta z mediów społecznościowych, 22% wykorzystuje sponsorowane wyniki wyszukiwań w wyszukiwarkach, a 42% kontaktuje się z klientem poprzez e-mail.

W powyższej grupie przedsiębiorstw aż 91% zauważyło poprawę w komunikacji z klientem lub sprzedaży (na przykład dzięki łatwiejszemu informowaniu o niskich cenach, promocjach i nowych formach płatności), sprawniejszej obsłudze klienta lub przekazywaniu bonusów sprzedażowych do klienta.

Zbierając wyniki przeprowadzonego badania, można wyraźnie zauważyć, że przedsiębiorstwa chętnie sięgają po bezpłatne media społecznościowe, ponieważ dzięki temu są w stanie łatwiej i szybciej dotrzeć do klienta, a tym samym spełnić jego konsumenckie oczekiwania. Media społecznościowe wykorzystywane są również do samej sprzedaży towarów lub usług, a także przekazywania podstawowych informacji o firmie i jej aktualnościach.

Podobne artykuły