Wypromuj biznes za pomocą Instagrama!

Biznes

27-05-2021

Media społecznościowe są niezwykle istotną przestrzenią, w której realnie można wypromować swój biznes. Choć biznesmeni zwykle doceniają np. Facebooka, część z nich nie traktuje poważnie platformy, jaką jest Instagram. Jest to poważny błąd, gdyż to właśnie na tej platformie znaleźć możemy niezwykle dużą liczbę potencjalnych odbiorców. W samej tylko Polsce jest to kilka milionów użytkowników. Co więcej, żyjemy w społeczeństwie zorientowanym na przekaz wizualny, komunikaty obrazkowe, a więc Instagram jest więc stworzonym do tego narzędziem. Oto kilka rad, jak dotrzeć do odbiorców za pomocą tej platformy internetowej.

Postaw na relację z obserwującymi

Najważniejsze jest to, aby wyjść z założenia, że Instagram jest Twoim środkiem komunikacji z klientami i pozwala na zainspirowanie ich do skorzystania z Twojej oferty. Z powodzeniem możesz przedstawiać promocyjne oferty i rabaty oferowane np. przez Twój sklep. Wszystko to przyniesie pozytywne efekty, jeśli zadbasz o stworzenie odpowiedniej relacji z obserwującymi. Warto odpowiadać na ich komentarze i przede wszystkim jak najwięcej dawać od siebie. Dopiero potem możesz prosić ich o podejmowanie jakichś działań.

Wypromuj biznes za pomocą Instagrama!

Pokaż biznes „od kuchni”

Zbliżenie się do potencjalnych klientów jest możliwe poprzez zaprezentowanie tego, jak wygląda Twój biznes „od kuchni”. Instagram jest znakomitą przestrzenią, w której możesz zmniejszyć dystans pomiędzy biznesem a klientem. Doświadczenie wielu firm pokazuje, że jest to działanie doceniane przez konsumentów. Pokazujesz biznes jako działalność tworzoną przez ludzi z krwi i kości. Tym samym zwiększysz nie tylko zainteresowanie klientów, ale sprawisz, że będą ufać Twojej ofercie.

Angażuj internautów

W przypadku prowadzenia Instagrama bardzo dobrym rozwiązaniem jest wstawianie zdjęć i grafik angażujących odbiorców i zachęcających ich do prowadzenia ożywionej dyskusji. Dzięki stworzeniu przestrzeni do rozmowy tworzy się przyjemną atmosferę, którą z pewnością doceni wielu obserwatorów. Warto zdecydować się na organizowanie konkursów wraz z aktywnym ogłaszaniem, kto zwyciężył. Dzięki temu biznes będzie odbierany jako taki, który dostrzega swoich klientów.

Podobne artykuły