Działania RTM - najciekawsze przykłady z 2020 roku.

Technologie

09-01-2021

Początek roku to dobry czas na podsumowanie wydarzeń z roku poprzedniego. Interesującym zestawieniem, z którym warto się zapoznać (po to, aby wiedzieć jak znane marki reagowały na bieżące wydarzenia z Polski i ze świata) jest zbiór najciekawszych przykładów Real Time Marketing (RTM). Należy podkreślić, że w 2020 roku naprawdę nie brakowało ciekawych przykładów działań RTM.  

RTM – co warto wiedzieć na ten temat.

RTM to dość spontaniczna forma porozumiewania się danej firmy z użytkownikami mediów społecznościowych. Działania związane z RTM polegają na szybkiej reakcji firmy na aktualne wydarzenie i odniesienie się do niego poprzez stworzenie angażujących treści, które w sposób bezpośredni są z nim związane. Tego typu działania maja przede wszystkim na celu zdobycie sympatii użytkowników. Firmy w RTM odnoszą się do wielu ważnych wydarzeń ze świata sportu, mody, filmu czy też nowych technologii. W przypadku RTM bardzo duże znaczenie ma, więc nie tylko dobra kreacja, ale także właściwy monitoring sieci.

RTM najciekawsze przykłady za rok 2020.

Jakie działania RTM z 2020 roku należą do tych najbardziej godnych uwagi? Mówiąc o RTM nie sposób pominąć firmy Ikea, która to w tym zakresie jest wręcz niekwestionowanym liderem wśród marek. Ikea bez wątpienia wie, co oznacza dobry RTM i trzeba przyznać, że potrafi także odpowiednio wykorzystać okazję do realizacji tego typu działań w social mediach. W 2020 roku sprawnie wykorzystała potencjał wydarzeń i tak np. w styczniu firma ta w zabawny sposób odniosła się do zrzeczenia się tytułu przez księcia Harrego wykorzystując tę sytuację do promocji swojego krzesła – modelu Harry. Jak to wyglądało? Na zdjęciu obok krzesła z tej właśnie serii umieszczony został napis „Jestem Harry. Po prostu Harry.” Ten sam model krzesła został także przywołany z okazji ślubu Megan i Harrego. Natomiast w lutym w odniesieniu do Gali Oscarowej firma Ikea zamieściła post na Facebooku, w którym na grafice ukazana została ozdobna, drewniana lalka, która to została ułożona tak, aby jak najbardziej przypominała odbiorcom oscarową statuetkę. Całość opatrzona została hasłem „Od nas każdy może wyjść ze statuetką.” Jak więc widać firmie tej nie brakuje pomysłów na ciekawy RTM.

Działania RTM - najciekawsze przykłady z 2020 roku.

Do interesujących przykładów RTM z 2020 roku można zaliczyć także sytuacje związaną z MBankiem i powiadomieniami push. Bank ten pokazał, jak z pozoru dość kłopotliwe zdarzenie można zamienić w sukces. Wszystko zaczęło się od tego, że klienci MBanku otrzymali powiadomienia push o dość niezwykłej treści „ęśąćż”, „test”, „Życzymy miłego dnia”. MBank szybko zareagował na swój błąd, zamieścił przeprosiny oraz jak się okazało obrócił swoją pomyłkę na korzyść. Bank ten, bowiem zmienił swoje zdjęcie profilowe na Facebooku na logo z napisem „ęśąćż” oraz dodał zabawny post wyjaśniający. Ponadto warto dodać, że sytuacja z powiadomieniami pushz MBanku stała się okazją do stworzenia RTM przez inne firmy. Posty zamieściły miedzy innymi takie przedsiębiorstwa jak Allegro czy Tidal. Do innych wartych przytoczenia przykładów RTM za 2020 rok należy także post firmy Decathlon Polska umieszczony w październiku w związku z sukcesami Igi Świątek reklamujący rakiety do tenisa hasłem „Światek, Piątek czy Niedziela…”.

Podobne artykuły