Media społecznościowe są niezwykle istotną przestrzenią, w której realnie można wypromować swój biznes. Choć biznesmeni zwykle doceniają np. Facebooka, część z nich nie traktuje poważnie platformy, jaką jest Instagram. Jest to poważny błąd, gdyż to właśnie na tej platformie znaleźć możemy niezwykle dużą liczbę potencjalnych odbiorców. W samej tylko Polsce jest to kilka milionów użytkowników. Co więcej, żyjemy w społeczeństwie zorientowanym na przekaz wizualny, komunikaty obrazkowe, a więc Instagram jest więc stworzonym do tego narzędziem. Oto kilka rad, jak dotrzeć do odbiorców za pomocą tej platformy internetowej.
Postaw na relację z obserwującymi
Najważniejsze jest to, aby wyjść z założenia, że Instagram jest Twoim środkiem komunikacji z klientami i pozwala na zainspirowanie ich do skorzystania z Twojej oferty. Z powodzeniem możesz przedstawiać promocyjne oferty i rabaty oferowane np. przez Twój sklep. Wszystko to przyniesie pozytywne efekty, jeśli zadbasz o stworzenie odpowiedniej relacji z obserwującymi. Warto odpowiadać na ich komentarze i przede wszystkim jak najwięcej dawać od siebie. Dopiero potem możesz prosić ich o podejmowanie jakichś działań.
Pokaż biznes „od kuchni”
Zbliżenie się do potencjalnych klientów jest możliwe poprzez zaprezentowanie tego, jak wygląda Twój biznes „od kuchni”. Instagram jest znakomitą przestrzenią, w której możesz zmniejszyć dystans pomiędzy biznesem a klientem. Doświadczenie wielu firm pokazuje, że jest to działanie doceniane przez konsumentów. Pokazujesz biznes jako działalność tworzoną przez ludzi z krwi i kości. Tym samym zwiększysz nie tylko zainteresowanie klientów, ale sprawisz, że będą ufać Twojej ofercie.
Angażuj internautów
W przypadku prowadzenia Instagrama bardzo dobrym rozwiązaniem jest wstawianie zdjęć i grafik angażujących odbiorców i zachęcających ich do prowadzenia ożywionej dyskusji. Dzięki stworzeniu przestrzeni do rozmowy tworzy się przyjemną atmosferę, którą z pewnością doceni wielu obserwatorów. Warto zdecydować się na organizowanie konkursów wraz z aktywnym ogłaszaniem, kto zwyciężył. Dzięki temu biznes będzie odbierany jako taki, który dostrzega swoich klientów.