Umieść słowa i frazy w znacznikach meta


Umieść słowa i frazy w znacznikach meta

Większość wyszukiwarek nie zwraca uwagi na to, czy frazy i słowa kluczowe występują w znacznikach meta strony. Nie zmienia to jednak faktu, że należy zadbać, aby odpowiednie wpisy znalazły się w kodzie strony. Działanie takie nie wpłynie w sposób znaczący na wagę strony i szybkość otwierania.

Konstrukcja znacznika jest stosunkowo prosta, mimo że składa się on z kilku elementów:

<meta name=”keywords” content=”słowa. kluczowe, rozdzielone, przecinkami” />
<meta name=”description” content=”Opis zawartości witryny” />

Znacznik <meta /> może przybierać przeróżne formy, jednak nigdy nie zawiera elementu zamykającego.

Zauważ, że słowa kluczowe zostały oddzielone od siebie za pomocą przecinków i mogą składać się z kilku wyrazów. W przypadku opisu strony zawiera on jedno – dwa zdania na temat zawartości strony, które pojawią się jako wynik szukania. Na podstawie tych zdań internauta najczęściej podejmuje decyzję o odwiedzeniu strony, którą znalazł przy użyciu wyszukiwarki.

Poniżej zamieściliśmy fragment kodu pochodzący z przykładowej strony domowej:

<html xmlns“”http://www.w3.org/1999/xhtml” xml:lang-”pl”>
<head>
<meta name=”keywords” content=”bartosz danowski, danowski. kurs css. kurs html.kurs css2. nagrywanie płyt, instalacja windows. nero. literatura informatyczna” /> <meta name=”description” content= „Tomosz Darkowski – strona domowa, znajdziesz tutaj informacje o autorze, książkach, artykułach i uzupełnienia do wydanych już książek.” /> </head>
</html>

Zadbaj o tytuł każdej strony

Następnym znacznikiem, który zalicza się do grona stałych elementów strony WWW i ma duży wpływ na wyniki pozycjonowania witryny, jest <title></title>. Odpowiada on za ustawienie tytułu strony widocznego na belce tytułowej w oknie przeglądarki. Znacznik ten powinien znajdować się pomiędzy <head></head>.

Tytuł jest jedynym elementem strony, który znajduje się w nagłówku dokumentu i jest widoczny bez konieczności analizy zawartości kodu strony.

Treść widoczna w tytule strony przez wiele wyszukiwarek jest brana pod uwagę podczas określania pozycji w rankingu, a następnie wyświetlana jako główny opis odsyłacza do wyszukanej witryny.

Podczas konstruowania tytułu warto zadbać o to, by zawierał on pozycjonowane słowa kluczowe i był możliwie krótki, ponieważ większość wyszukiwarek skraca jego długość do kilkudziesięciu znaków. Dlatego proponujemy, żeby najważniejsze elementy znalazły się na samym początku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *