Rozmieszczenie słów i fraz na stronie.


Rozmieszczenie słów i fraz na stronie.

Algorytmy pracy wyszukiwarek nie są nam znane, ponieważ są to ściśle tajne informacje, których wyszukiwarki strzegą jak oka w głowie. Nie znamy wszystkich czynników branych pod uwagę przez dane wyszukiwarki podczas określania pozycji w wynikach, ale jest kilka elementów, które mają znaczenie, i warto poświęcić im uwagę.

Dalej omówiliśmy najważniejsze elementy związane z rozmieszczeniem i odpowiednim wyróżnieniem fraz i słów kluczowych na stronie.

Nasycenie strony słowami kluczowymi.
Jednym z najważniejszych elementów, które brane są pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek, jest nasycenie strony słowami kluczowymi. Nie znamy optymalnej wartości nasycenia tekstu słowami kluczowymi, lecz należy przyjąć, że mieści się ona w granicach rozsądku. Dlatego nie można przesadzić z nasyceniem przez nadmierne powtarzanie słów kluczowych w tekście strony.

Teksty powinny być spreparowane w taki sposób, aby były czytelne, zawierały informacje, po które na naszą stronę wszedł internauta, ale również zawierały odpowiednie słowa kluczowe i ich pochodne. Jeżeli pisanie tekstów na stronę sprawia Ci trudności, to polecamy skorzystać z usług seo-copywriting. Firmy oferujące takie usługi wiedzą doskonale, jak napisać lub przerobić tekst w taki sposób, aby był czytelny dla człowieka i zarazem odpowiednio nasycony słowami kluczowymi.

Uważamy, że w pierwszej kolejności teksty publikowane na stronie piszemy z myślą o rzeczywistym odbiorcy, który je czyta, a dopiero później zastanawiamy się, w jaki sposób odbierze je algorytm wyszukiwarki. Innymi słowy, starajmy się być naturalni i nie przesadzajmy.

Stosuj nagłówki

Przy projektowaniu stron internetowych powinniśmy zwrócić uwagę na ich logiczną budowę. Ogólnie uważa się, że słowa kluczowe zawarte w nagłówkach są traktowane przez algorytmy wyszukiwarek jako plus przy ocenie strony. Podejście takie jest logiczne, ponieważ zakłada, że nagłówek to fragment tekstu wyróżniony w sposób znaczący, a skoro tak jest, ma on szczególne znaczenie dla odbioru treści.

Nagłówki na stronie powinny być stosowane w sposób logiczny, tak jak w gazecie czy w książce. W specyfikacji języka HTML/XHTML mamy do dyspozycji sześć nagłówków: h1, h2, h3, h4, h5 i h6, gdzie h1 jest najważniejszy, a h6 najmniej istotny. Każda przeglądarka domyślnie różnicuje rozmiar nagłówków i dzięki temu hl to największy, a h6 najmniejszy tekst. Kontrola sposobu wyświetlania nagłówków oraz rozmiaru i rodzaju czcionki jest możliwa za pomocą kaskadowych arkuszy stylów. Poniżej zamieściliśmy prosty przykład mający na celu zobrazowanie omawianych możliwości:

<div class=”tresc”>

<hl>Laptopy – jak wybrać najlepszy?</hl>

<p>0gólny opis kryteriów wyboru laptopa</p>

<h2>Procesory w laptopach</h2>

<p>0pis stosowanych procesorów w laptopach</p>

<h3>Procesory firmy Intel w laptopach</h3>

<p>0pis</p>

<h3>Procesory firmy AMD w laptopach</h3>

<p>0pis</p>

<h2>Pamięć RAM w laptopach</h2>

</div>

W pliku CSS możemy klasę tresc zdefiniować w taki sposób:

.tresc {font-family: Arial. Verdana. Tahotna; font-size:12px: text-align:left; color: #606060:}

.tresc h1 {font-size:20px; text-align:center:}

.tresc h2 {font-size:16px: text-align:center:}

.tresc h3 {font-size:14px; text-align:center:}

Nagłówek h1 powinien być użyty tylko raz — do opisu ogólnego tematu strony, i nie powinno się stosować go więcej razy na jednej stronie. Nagłówki od h2 do h6 mogą być stosowane częściej, na przykład tak, jak powyżej — do oddzielenia sekcji strony.

W nagłówkach zawarliśmy słowa kluczowe dotyczące laptopów, przez co daliśmy wyszukiwarkom znać, że to są ważne słowa na naszej stronie. We wszystkich nagłówkach mogliśmy użyć słowa laptop, ponieważ to jest nasze główne słowo kluczowe, ale, jak widzisz, pojawiła się jego inna forma — laptopach. Algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej rozwinięte i kojarzą słowa pochodne, więc równie dobrze można używać tych słów. Poza tym ludzie mogą wpisywać hasła zawierające nasze słowa kluczowe w różnych odmianach i formach.

Opisy odsyłaczy

Kolejnym ważnym narzędziem pozwalającym wyróżniać słowa kluczowe jest ich wykorzystywanie w opisie odsyłaczy. Zanim jednak przejdziemy do konkretów, przyjrzyjmy się konstrukcji typowego odsyłacza tekstowego:

<a href=”http://www.domena.pl”>0pis odsyłacza</a>

Tekst znajdujący się pomiędzy znacznikami <a></a> jest widoczny bezpośrednio na stronie i zaleca się stosowanie słów kluczowych w tym miejscu. Słowa kluczowe powinny występować w opisie każdego rodzaju odsyłaczy — zewnętrznych i wewnętrznych.

Przy dodawaniu odsyłaczy wewnętrznych ze słowami kluczowymi zaleca się umiar. Chodzi o to, aby w ramach jednej podstrony nie stosować zbyt dużej liczby odsyłaczy, ponieważ działanie takie może:
♦    wywrzeć negatywy wpływ na wygodę obsługi strony i jej funkcjonalność,
♦    nie przynieść oczekiwanych efektów w walce o odpowiednią pozycję.

Jedna z teorii głosi, że pojedyncza podstrona powinna zawierać maksymalnie jeden odsyłacz prowadzący do innej strony. Dokładniej mówiąc, należy unikać sytuacji, w której na stronie A umieszczamy wiele odsyłaczy różniących się opisami do strony B. Działanie takie powoduje, że wyszukiwarki ignorują opis odsyłacza, przez co my tracimy.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby strona A zawierała wiele odsyłaczy do innych podstron — B, C, D itd. Ważne jest jednak to, by nie powielać w opisach tych samych fraz i słów kluczowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *